Zamieszczone przez szkoda
Kilka pytań
Zwiń
X
-
Kilka pytań
To mój pierwszy post więc
Witam szanownych użytkowników.
Stałem się od niedawna użytkownikiem Octavii II więc postanowiłem dołączyć do waszego grona.
Jako że owa octavia to moja pierwsza skoda, pierwszy diesel i na dodatek pierwszy automat ma parę pytań w związku z tym :-)
Na początek
Kupiłem octavie kombi 2.0 tdi 140km DSG z 2005 roku.
Autko zadbane z ks i przebiegiem 150 tys km, znam poprzedniego pierwszego właściciela więc wiem że o auto był dbane.
Wiem również, że nie była wymieniana turbina ani sprzęgło, wiec teraz kilka pytań laika
Jakie będą objawy tego że owa turbina się kończy bądź skończyła?
To samo pytanie dotyczy dwumasy i sprzęgła. Co do tych ostatnich rzeczy to kolejne pytanie Czy jeżeli mam automat to to zużycie i żywotność dwumasy i sprzęgła jest większa niż przy skrzyni manualnej czy nie ma to znaczenia.
Kolejna pytanie
występuje taki objaw,że jak jadę powyżej 100 km/h to przy przyspieszaniu od strony silnika słychać takie delikatne zgrzytanie po odjęciu gazu to ustępuje. Co to może być?
Następne pytanie to rozrząd, był wymieniany przy 100 tyś km , przy jakim przebiegu następna wymiana?
Na chwilę obecną to tyle :-)
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
-
-
Mi wydaję się ze dwumasa wytrzyma wiecej w automacie ze względu na mniejsze przeciążenia wynikające z poślizgu sprzęgła hydrokinetycznego np. przy ruszaniu. Nie wiem akurat jak jest w DSG ale przeważnie dopiero 3-4 bieg jest załączony "na stałe" bez poślizgu. Jeśli się mylę prosze mnie poprawić.
Komentarz
-
-
dzięki za rozjaśnienie sprawy
mam natomiast jeszcze takie pytanie
Chodzi mi o olej w skrzyni DGS
Co ile się go wymienia?
Jaki to jest olej?
Ile trzeba go kupić?
Ile miej więcej kosztuje litr?
Czy trzeba tą wymianę zrobić w ASO czy wymienią mi go w warsztatach zajmujących się wymianą olejów?
Jaki ew koszt wymiany takiego oleju?
pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Magik35dzięki za rozjaśnienie sprawy
mam natomiast jeszcze takie pytanie
Chodzi mi o olej w skrzyni DGS
Co ile się go wymienia?
Jaki to jest olej?
Ile trzeba go kupić?
Ile miej więcej kosztuje litr?
Czy trzeba tą wymianę zrobić w ASO czy wymienią mi go w warsztatach zajmujących się wymianą olejów?
Jaki ew koszt wymiany takiego oleju?
pozdrawiam
jaki olej tylko orginał
6l +/- 90zł
proponuje ASO jak jakis warsztat sie podejmnie czemu nie
ok150złET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I
ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO
Komentarz
-
-
wstyd sie przyznać ale na początku nie załapałem o co z tą karetką chodzi :-)))
teraz już wiem i niestety jak jest zimny to już dość wyraźnie karetkę słyszę.
Pytanie ile jeszcze pociągnie mi ta turbina, jakie ew koszty i czy opłaca się regeneracja?
Natomiast mam też inny problem, a mianowicie ubywa mi płyny chłodniczego.
Za pierwszym razem zeszło mi poniżej minimum jak autko mocno butowałem na trasie, a teraz ostatni jak stało kilka dni i ledwo ruszyłem a tu już kontrolka się zapaliła że poniżej minimum. Olej jest czysty i nie przybywa go, również płyn w zbiorniczku wyrównawczym nie ma śladów oleju, autko stoi pod chmurką więc trudno mi sprawdzić na podłożu czy są jakieś wycieki. Co o tym myślicie i jak sprawdzić co to może być.
Komentarz
-
-
Plyny G12 wystepuja podobno jako koncentat i jako zwykly, chociaz ja tylko widzialem ten koncetrat.
Auto juz dobre kilka lat masz, a plyn po kilku latach tez sie zmienia, bo traci wlasciwosci. Sa jakies urzadzonka na serwisach co sprawdzaja stan plynu. Mozna sprawdzic.
Jak juz lejesz ten, to dolej, jak bedzie cos padniete to i tak czeka Cie wymiana plynu
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftPlyny G12 wystepuja podobno jako koncentat i jako zwykly, chociaz ja tylko widzialem ten koncetrat.
Auto juz dobre kilka lat masz, a plyn po kilku latach tez sie zmienia, bo traci wlasciwosci. Sa jakies urzadzonka na serwisach co sprawdzaja stan plynu. Mozna sprawdzic.
Jak juz lejesz ten, to dolej, jak bedzie cos padniete to i tak czeka Cie wymiana plynuET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I
ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO
Komentarz
-
Komentarz